img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
25°

web2infoלייף סטיילזינוק בעלייה: השעון של פולאר מביא את מהפכת הוואטים לריצה
לייף סטייל

זינוק בעלייה: השעון של פולאר מביא את מהפכת הוואטים לריצה

מדידת וואטים מעריכה את המאמץ נטו, במנותק מהשפעות כמו שעות שינה, צריכת קפאין ומזג אוויר. בזכות טכנולוגיה ייחודית של פולאר, שהוטמעה בשעוני Vantage, היא כבר לא נחלתם של רוכבי אופניים בלבד

 

קרדיט: פולאר

 

בתחילת שנות האלפיים התחוללה מהפכה של ממש בענף הרכיבה: פולאר הציגה לראשונה את מד הוואטים – אביזר מדידה חדשני שהוצמד לאופניים כדי לחשב את המאמץ האותנטי שמשקיע הרוכב. זאת במנותק ממצב גופני רגעי, ארעי, לעיתים אפילו מקרי, שעלול להשפיע על הדופק. מד הוואטים, שהפך לפריט חובה בקרב קבוצות רכיבה רבות, שינה מהקצה אל הקצה את היכולת לאסוף נתונים בזמן אמת ולבצע ניתוח על פני זמן באשר לאיכות האימונים, הכושר הגופני ועקומת ההשתפרות. כעת נודדת המהפכה מהאופניים לרגליים.

 

השאירו פרטים ונציגי אגנטק, היבואן הרשמי של שעוני פולאר בישראל, ייצרו אתכם קשר

 

הדופק כבר לא מספיק

תחילה הסבר קצר: מהו מד וואטים, ובשביל מה זה טוב? כל מתאמן מתחיל מכיר את המושג "דופק מטרה". הרעיון הוא להגיע להיקף מאמץ ספורטיבי ולהימצא בו לאורך זמן. מהו הטווח הרצוי? כל מתאמן והמטרה שלו, כל מאמן והיעד שהציב לו. דופק המטרה משתנה בהתאם למטרה: סיבולת לב-ריאה, שריפת שומנים, מאמץ אינטנסיבי באינטרוולים ועוד. דופק גבוה יתר על המידה פירושו שהגוף מאותת לנו להפחית מאמץ. בהיעדר אמצעי אחר, אנחנו נוהגים להישען על קצב פעימות הלב לדקה, כפי שהוא מוצג לנו כיום על גבי שעון הדופק, במסך מסילת הריצה בחדר הכושר או דרך אחת מאפליקציות הספורט בשטח.




אבל כיום אנו יודעים כי הדופק כשלעצמו אינו מספיק. מתברר שהיכולת למדוד דרכו את המאמץ האמיתי של הגוף, מצריכה השלמות. זאת כיוון שהוא מושפע לעיתים מנתונים לא רלוונטיים, הקשורים למצב הגוף ולתהליכים שמתרחשים בו במנותק מהאימון. אם למשל צרכתם כוס קפה או שתיים לפני האימון, סביר שקצב פעימות הלב שלכם יעלה עם אותו המאמץ בדיוק. לא רק קפאין: גם שעות שינה, עייפות מצטברת, תזונה ומזג אוויר עשויים להשפיע על הדופק באימון ולעוות את טיבו במדידת העומס והמאמץ.

 

לרכישה באתר פולאר >

 

נעים להכיר: וואט

כאן בדיוק נכנסים הוואטים לתמונה. חידת הילדים הידועה, מה שוקל יותר – קילוגרם אבנים או קילוגרם נוצות, נכונה גם כאן: 100 ואט שמפיק הגוף זהים בתנאים שונים. זאת מאחר שוואט – מבלי להיכנס לפיזיקה למתקדמים – משקף את האנרגיה שייצרתם באימון, או את מספר הקלוריות ששרפתם בדקה. לכן, בבנייה נכונה ומבוססת נתונים של תוכנית אימונים, לוואטים, במשולב עם הדופק, יש משמעות אדירה.

אימון מבוסס וואטים מאפשר לתכנן את הפעלת הכוח, וההספק מוצג במסך השעון. כך ניתן להגביר או להחליש את ההספק תוך כדי האימון כדי למנוע עומס יתר ופציעות.

 

קרדיט: פולאר

 

האלגוריתם שמשנה את הכל

מד וואטים היה כאמור נחלתם של רוכבי אופניים בעיקר, כאשר הוא מוצמד למנגנון הדיווש, השרשרת וגלגל השיניים ומחשב את האנרגיה שמופקת שם. אבל טכנולוגיה חדישה של פולאר, שהוכנסה לסדרת שעוני המולטי ספורט החדשה של החברה, מצליחה סוף סוף לאמוד את הוואטים שמפיק גוף האדם באימון.




אלגוריתם ייחודי, שפותח והוטמע בשעוני מולטי ספורט פרו Vantage V של פולאר, מאפשר לחשב את הכוח שמייצר גוף האדם בריצה. הוא מביא בחשבון את זווית הקרקע (עלייה, ירידה או מישור), המהירות, משקל הגוף ועוד. בשעונים אלו אין צורך בציוד משלים, והמדידה נעשית ישירות על-ידי השעון (חשוב רק להשתמש בו בחוץ, עם קליטת GPS). בשעונים מסוג Vantage M יש צורך במד וואטים המוצמד לנעל להשלמת המדידה.

 

לרכישה באתר פולאר >

 

מאמני כושר ורצים מקצועיים או חובבנים, שהתנסו בריצה עם שעוני המולטי ספורט החדשים של פולאר, מדווחים על תוצאות טובות יותר בזכות מעקב ובקרה יעילים יותר, עקומת שיפור חדה יותר ואפשרויות חדשות שנפתחו בתחום האימון המבוסס דאטה, שעוד מוקדם להבין את כולן. מהבחינה הזאת, יכול להיות שהמהפכה עוד לפנינו. תשאלו את רוכבי האופניים.

 

השאירו פרטים ונציגי אגנטק, היבואן הרשמי של שעוני פולאר בישראל, ייצרו אתכם קשר

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות