בטח כבר ראיתם את הפילטרים המגניבים במציאות רבודה באינסטגרם ובפייסבוק, בין אם זה אוזני גורי החיות שמתלבשים על הראש או הלבבות המנצנצים סביבכם בסטורי. מאוגוסט האחרון הטרנד קיבל "בוסט" רציני כשאינסטגרם פתחה את האופציה למפתחים ליצור פילטרים AR בעצמם, עובדה שסוללת את הדרך למותגים כיום לשלב כיף ושיווק באותה נשימה. והלקוחות הפוטנציאליים? הם כבר מנוסים מסנאפצ'אט, עכשיו נשאר רק למשוך את תשומת ליבם.
כבר מ-2017 יכולתם להתנסות בפילטרים AR ששיחקו עם הפנים שלכם. היום ניתן להתאים פילטרים לכל מטרה: פילטרים בתוך משחק או כמשחק, פילטרים של אווירה למשל באירועים, פילטרים של סלבס או עבור מעריצי מותג, קוסמטיקה וריטייל, דינמיים או סטטיים. תוספת השיווק ל"פאן" כבר כאן.
הנה כמה פילטרים וקמפיינים של מותגים מהרשת, הרותמים את השיווק ואת הפוטנציאל העסקי לחוויית המשתמש.
wowfilters.com
כן משחקים באוכל
משחקים תמיד עושים תיאבון. אנטוני טראן, מפתח בטכנולוגיית Spark AR יצר משחק אכילה ממכר – Chicken Chomp Eating Game, אם תרצו כטיזר לענקית העוף המטוגן KFC.
הפילטר עושה שימוש במצלמה הקדמית, ואז כנפי העוף המטוגנות מתחילות ליפול, המטרה כמובן: לאכול את כולן. ככל שאוכלים יותר צוברים נקודות, ובמקביל הפנים מתנפחות אם אכלת הרבה.
רוצים את הפילטר? הורידו אותו כאן >
adweek.com
,Ben & Jerry's כבר זיהו ב-2017 את הפוטנציאל העסקי בפילטר המשלב משחק ואוכל כדי להשיק טעם חדש של מרשמלו. הם יצרו משחק בשם Marshmallow Moon בשיתוף הקומיקאי ג'ימי פאלון.
televisionpost.com
משנה מקום משנה פילטר
מותגי יוקרה ומותגים צרכניים המשתמשים בפילטרים AR ככלי לשיווק, עושים זאת כדי ליצור זכירות ומעורבות, בעזרת חוויה אינטראקטיבית. פילטרים של מרחב, כלומר המתלבשים על הלוקיישן בו האדם נמצא או יוצרים מימד חדש, יכולים להתאים לקידום אירועים, עמותות או אפילו לפרסום חנות בקניון. הדרך של הצגת המותג במרחב הלקוח צריכה להיות לא פולשנית מידי, בלי לוגו גדול ופרסומי וכזו שתעניק תחושה אצל הלקוח של "היי, קיבלתי מתנה" , או "איזה מגניב כאן".
הגעה ללקוחות ועוקבים חדשים מתבצעת כאשר משתפים את הפילטר, ובשביל להוריד אותו לפעמים תתבקשו לעקוב אחר המותג. קחו הצצה על הפילטר לקידום פסטיבל הלילה בסינגפור שיצרו AliveNow >>
ועוד אחד שלהם, פילטר סיור וירטואלי בחדרי האח הגדול ההודי- BIGG BOSS HOUSE >>
הורידו את הפילטר כאן ונסו בעצמכם >>
gadgetmatch.com
אם נוריד את הפילטרים…המטרה היא למכור
הדוגמה הכי ברורה של: פילטר+התנסות+קנייה, היא של חברת הקוסמטיקה של קיילי ג'נר. כשבוחרים את הפילטר אפשר להתנסות במגוון שפתונים כדי לראות איזה צבע הכי מתאים לך. מבחינת הפרסום, מדובר בפרסום עם עלויות נמוכות, קל ומהיר המועיל לרכישת המוצר.
אדידס אוריג'ינלס הוא מותג נוסף שיצר פילטר רטרו מגניב במטרה לייצר זכירות ומעורבות בקרב מעריצי המותג. בעזרת הפילטר הם יצרו מראה נוסטלי לסטוריס הניתן לשיתוף ומבדל אותם מהמתחרים.
זו לא פעם ראשונה שהם עושים שימוש ב-AR: ב-2018 הם יצרו בשיתוף עם סנאפצ'אט פלטפורמה לקידום נעל הריצה Deerupt. בעזרת קודי Snap ייעודיים, כמו QR, הגולשים רכשו את הנעליים החדשות תוך דקות. ההבדל בפילטר AR כיום, הוא שהוא מערב הרבה יותר ממשחק צבעים בפנים. הוא מערב את המשתמש עצמו בחוויית המוצר, תוך התנסות בסביבה שלו. המכירה פחות אגרסיבית, ולא צריך הרבה, אם בכלל, תוכן מכירתי, אך המסר השיווקי עובר ומשותף.
המטרה של אינסטגרם? לנצל את המומנטום כמה שיותר מהר ולהכניס את ממשק הקנייה הסופי, כדי ליצור חווייתי לקוח שלמה. בינתיים, נהנה.
אדידס אוריג'ינלס אז בסנאפצ'אט
gadgetmatch.com
והיום בפילטר AR באינסטה
later.com