אמש (א') נערך אירוע מיוחד להשקת התערוכה הדיגיטלית של "מעלים זיכרון" – תערוכה אינטראקטיבית שמציינת שלוש שנים של חיבור בין-דורי מרגש בין ניצולי שואה והידוענים המובילים בישראל, כחלק מהמיזם המיוחד של חברת Meta בישראל וארגון לתת. האירוע התקיים במעמד ניקולה מנדלסון, סגנית נשיא ב-Meta וראש חטיבת העסקים הגלובלית; עדי סופר תאני, מנכ"לית Meta בישראל; ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת; ז'יל דרמון, נשיא ומייסד ארגון לתת; יוצרי תוכן מובילים, ביניהם רותם כהן, יעל גולדמן, מאיה ורטהיימר, קים אור אזולאי, וכן ניצולי שואה שהשתתפו בפרויקט לאורך השנים. במהלך האירוע הוקרן מיצג המציאות המדומה "ניצחה הרוח" שמציג מסע באושוויץ, וכן נערכו שיחות בהשתתפות ניצולי השואה והמשפיענים
במסגרת פרויקט "מעלים זיכרון", עשרות יוצרי תוכן נפגשו עם ניצולי שואה לשיחה אינטימית על סיפור גבורתם, שתועדה דרך הטלפון הנייד. הסיפורים יעלו כקטעי רילס לחשבונות האינסטגרם של המשפיענים בערב יום השואה, במטרה להנגיש את עדויות הניצולים לדור הצעיר. יותר מ-10 מיליון ישראלים צפו בסיפורי הגבורה בשנתיים האחרונות ותרמו למעלה ממיליון שקלים לרווחת ניצולי השואה, במסגרת פרויקט "סיוע לחיים" של ארגון לתת, שמעניק מעטפת תמיכה פיסית וחברתית לניצולי שואה נזקקים. הפרויקט ייצא השנה לדרך בפעם השלישית, בהשתתפות 20 יוצרים, אנשי תקשורת ואמנים מובילים.
ניקולה מנדלסון, סגנית נשיא ב-Meta וראש חטיבת העסקים הגלובלית: "התערוכה המרגשת שאנחנו פותחים היום יוצאת מהרשת החברתית אל המציאות ומציינת שלוש שנים של חיבור בין-דורי עוצמתי, שממציא את מפעל ההנצחה המסורתי מחדש ונאמן להבטחה לזכור ולא לשכוח. שסיפורי השואה ימשיכו לעבור הלאה. התערוכה אוצרת את הרגעים הקשים והעצובים, לצד ההתרגשות הגדולה ושמחת החיים, ומדגישה עד כמה העולם כולו חייב לשמוע את קולם של ניצולי השואה – בעוד שליוצרי התוכן יש את היכולת להביא אותם לקהלים החדשים שצריכים לשמוע אותם".
ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת: "הפרויקט הזה הוא שילוב של זיכרון, שמהווה חלק מאתוס של העם שלנו, מההישרדות, מהשואה והתקומה, חיבור לזהות של העם היהודי כפסיפס של גלויות ומקור להטמעת ערכים של ערבות הדדית, דאגה לאחר ונתינה. השותפות עם מטא בישראל והקונספט של "מעלים זיכרון" שמחבר בין יוצרי תוכן, ניצולים ובני הדור הצעיר, יצר Win-Win-Win: מפגש עם בני הנוער שמנגיש ומנכיח את ההיסטוריה ואת הזיכרון בפלטפורמות שבהן הם נמצאים, העלאת מודעות לנושא שנוכח פחות בשיח הציבורי על ידי יצירת חשיפה מסיבית בדרך חדשנית, וגיוס משאבים שדרושים לתמיכה וסיוע בניצולי שואה נזקקים, על מנת שיוכלו להתקיים בכבוד בשנים האחרונות לחייהם".