תשתיות ענן, אוטומציה ביצירת שטר מטען ואלגוריתם של מיקום חכם: הפלטפורמה הדיגיטלית של UPS בישראל היא קפיצת מדרגה ביכולת של עסקים קטנים למכור בפשטות ובמהירות לכל נקודה בארץ ובעולם
הצורך לשנע פריטים ממקום למקום מהר ככל שניתן מלווה את האנושות עוד מימי קדם. לאורך ההיסטוריה התפתחו הפתרונות באיטיות, יחד עם אמצעי התחבורה. אולם בשנים האחרונות עובר התחום מהפכה מואצת שנוגעת לא רק לשינוע עצמו, אלא גם לאופן הזמנת המשלוח, המעקב אחריו בכל רגע נתון ודרכי מסירתו ביעד. כל אלה זוכים לשדרוג משמעותי בפלטפורמה חדשה שמשיקה כעת UPS בישראל; פלטפורמה שעומדת לשפר ללא היכר את יכולתם של עסקים קטנים למכור את מרכולתם לכל נקודה בארץ ובעולם.
הפלטפורמה החדשה היא חלק מתפיסה רחבה יותר של ענקית השילוח העולמית, המשקיעה כמיליארד דולר מדי שנה בחדשנות טכנולוגית. שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל, מזכיר כי המהפכה הדיגיטלית, שבמסגרתה העולם הווירטואלי מחליף לעיתים קרובות את זה המוחשי, משנה כל תחום בחיינו. "בעולם הלוגיסטיקה והשילוח, המסורתי לכאורה, שבו נעות חבילות פיזיות מנקודה לנקודה בקצב הולך וגובר, המהפכה מציבה אתגרים ייחודיים. התמורות בהתנהגות הצרכנית – הציפייה של הלקוח לחוויה משופרת, מהירה ושקופה – מוסיפות אתגרים משלהן, למשל ב-last mile – נקודת המפגש של הלקוח עם המוצר שהזמין ועם חברת השילוח".
"מי שרוצה לצלוח את המהפכה הזאת", ממשיך גוטמן, "חייב לפתח יכולות טכנולוגיות חדשות שמאפשרות להעביר במהירות מידע בין ארגונים, וזאת כדי לספק את הצורך בשקיפות, רציפות בחוויית הלקוח, התייעלות לוגיסטית ואופטימיזציה בשינוע על פני יחידות גיאוגרפיות גדולות. לכן בשלוש השנים האחרונות, במסגרת מרכז החדשנות של UPS בישראל יחד עם אגף מערכות מידע, התמקדנו במענה לשחקני איקומרס מקומיים, שמחפשים פתרונות מקצה לקצה לשילוח בסטנדרטים אחרים, תוך חיסכון ניכר בכסף ובזמן וחוויית שירות בלתי מתפשרת ללקוחותיהם".
פרויקט ESD – Easyship Domestic – הוא תוצר ישיר של אותה אסטרטגיה עסקית-טכנולוגית, שמשלבת מספר רב של יכולות במטרה לייצר אימפקט משמעותי ללקוחות. "בשלב הראשון", מספר סמנכ"ל הטכנולוגיות, "התחלנו בפתרון לשירות עצמי מלא בייצוא. במקביל, שקדנו על רכיבים נוספים שיתנו מענה שלם ללקוחות פרטיים. חשבנו איך נוכל כארגון לספק את הפתרון השירותי-טכנולוגי הפשוט ביותר – בלי לסבך, בלי הסכמים, בלי התעסקות במכס ובביורוקרטיה ובלי הסרבול שמאפיין לעיתים את עולמות השילוח".
התוצאה היא שירות שילוח מדלת לדלת, שמתבצע בארבעה שלבים מהירים ברורים ומוגדרים: רישום ותהליך הזדהות מהיר; מילוי פרטי המשלוח; הדפסת המסמכים; ותשלום דיגיטלי שבסופו מועברת ל-UPS בישראל הזמנה לאסוף את המשלוח. מאותו רגע הכדור עובר לחברת השילוח, שדואגת להעביר את המשלוח למרבית המענים בארץ תוך יום עסקים אחד, ולכל נקודה בעולם תוך ימים ספורים.
לדייק כתובת בעזרת בינה מלאכותית
"ESD היא פלטפורמה רחבה מאוד שמשלבת חוויית לקוח יוצאת דופן", אומר שי גוטמן, ומדגיש בעיקר את קלות השימוש. לצד הרישום המהיר והפשוט, עם תמיכה של מערכת אבטחת מידע מהמעלה הראשונה, הוא מציין כי כוחה העיקרי של הפלטפורמה טמון במנועים התפעוליים ובתהליכי האוטומציה שלה. הפלטפורמה כולה מגובה במערכות ובתשתיות ענן חזקות ומובילות, שמעצימות את הלקוח ואת השירותים הלוגיסטיים שהוא יכול לקבל. מעבר לכך, אלגוריתם של מיקום חכם לנקודות ההפצה מייעל באופן דרמטי את השירות ומקצר את זמני השילוח.
בהקשר זה מציין גוטמן מיזם של מרכז החדשנות של UPS ישראל בשיתוף Emalogic Software, אשר באמצעות למידת מכונה, כלי ניתוח שפה וכלים מתמטיים, יודע להתמודד עם אתגרי הכתובות הנמסרות בטקסט חופשי, ומעלה את אחוז הדיוק בזיהוי כתובות נכונות ושגויות. בנוסף מאפשרת הפלטפורמה, דרך התממשקות למגוון ערוצים פנימיים, אוטומציה בתהליכים לייצור שטר מטען – וחוסכת בכך ללקוח התעסקות בתהליכים הביורוקרטיים. מנגנוני ETA מתקדמים משפרים את הדיוק בהגעה ללקוחות הקצה. במקביל, קיימת אינטגרציה מלאה לבוט השירות "שיפי" שמלווה את הלקוח בכל שלבי העבודה.
לצד כל זאת שמו מפתחי הפלטפורמה דגש על שקיפות מלאה ללקוחות הקצה – הלקוחות של הלקוחות, שמקבלים את החבילה בסוף התהליך. זו מתבטאת במערך עדכונים פרסונלי לגבי מועדי האספקה, סקרים, סטטוסים ועוד. בקרוב ישוחררו פיצ'רים נוספים למערכת, שיעסקו בעיקר באוטומציה ובחוויית הלקוח.
"כמו שחקנים מובילים אחרים בעולם", מסכם גוטמן, "אנחנו מתכנסים למגמה של מעבר ל-One Stop Shop טכנולוגי. זה נותן ערך רב הן לשחקני האיקומרס, שהולכים ומתרבים בתקופה הזאת בהיעדר דרכים אחרות להגיע אל הלקוחות, והן ללקוחות הקצה. הם מקבלים שרשרת אספקה רציפה, איכותית ומבוססת טכנולוגיה, שמאפשרת להם לצלוח את המהפכה הדיגיטלית ולייצר יתרון משמעותי בשוק שבו הם פועלים".
מעוניינים במידע נוסף?