הרשתות החברתיות שכדאי לכם להכיר - web2info
img

כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם מחכה במרחק קליק אחד

מתחילים >
תל אביב, IL
20°

web2infoדיגיטלהרשתות החברתיות שכדאי לכם להכיר
דיגיטל

הרשתות החברתיות שכדאי לכם להכיר

ענקית המדיה החברתית פייסבוק, הייתה נושא לכותרות שליליות מאז הבחירות לנשיאות ב-2016.

כותרות כמו “חדשות מזוייפות” שהצטרפו לסוגיות בנושאי אבטחה, פוליטיקה ודיסאינפורמציה, שמו את הרשת החברתית ואת צוקברג על הכוונת. מעבר לכך, הרלוונטיות עבור צעירים וה”מגניביות” שפייסבוק הציגה בתחילת דרכה, נמצאים במגמת ירידה: על פי מחקר אינטרנט שביצעה PEW, רק 51 אחוזים מהצעירים האמריקנים נמצאים כיום בפייסבוק. מצד שני, כמות המבוגרים מעל גיל 65 הגולשים בפייסבוק הכפילה את עצמה. האם זה אומר שה”גימיק” של פייסבוק מיצה את עצמו? כנראה לא כ”כ מהר.

הצצנו על כמה חלופות מובילות: ,MeWe ,Mastodon Vero ו- Minds ובדקנו מה הן מציעות.

נישת אינטרסים VS מיינסטרים 

הכוח של פייסבוק הוא שכולם מכירים אותה. מה הכוונה? פייסבוק, או לדוגמה טוויטר, נחשבות פלטפורמות מיינסטרים, כלומר, 2.2 מיליארד משתמשי פייסבוק וקרוב ל-400 מיליון בטוויטר, יכולים ליצור קשרים בקלות בשימוש בפלטפורמה,

כמו כן, הן מוכרות ולא מקדמות אינטרסים אישיים – “יש משהו לכל אחד”. בנוסף, גם פייסבוק וגם טוויטר מציגות כמות יוזרים מכובדת שלא באה בקלות.




לצורך השוואה, ניקח לדוגמה את הפלטפורמות החברתיות MeWe ו- Mastodon:

MeWE, היא פלטפורמה ששמה בפרונט את נושא האבטחה ופרטיות המשתמשים שלה, ובדומה לפייסבוק, גם בה תוכלו להוסיף מידע על עצמכם, לעדכן סטטוס או לשתף את סוג המוזיקה שאתם מקשיבים לה כרגע.

השדרוגים שהרשת מציעה לעומת פייסבוק הם למשל: שירותים אופציונליים כמו יצירת קבוצות פרטיות מאובטחות, שאפילו הרשת עצמה לא יכולה לחטט בהן, או אחסון נתונים מורחב – הרשת מספקת 8 ג’יגה אחסון בחינם וניתן להגדיל את הנפח עד ל-500 ג’יגה, יחד עם פיצ’רים נוספים בתוספת תשלום, ככה בעצם היא עושה כסף. בהקשר של אבטחה ואחסון, MeWe דואגת “לדבר” בשפה שהצעירים מבינים ומאפשרת שליחת הודעות שנמחקות סטייל סנאפצ’אט.

Mastodon לדוגמה, היא החלופה המבוזרת של טוויטר. מה זה אומר? בשונה מטוויטר, Mastodon פועלת בעזרת קוד פתוח, כלומר משרתים עצמאיים שונים, בעלי אינטרסים מגוונים. המשתמש יכול להצטרף לשרת מסויים המוכנה “מופע” ולא למערכת אחת כוללת כמו בטוויטר, מה שאומר שכדי ליצור קשר עם הרבה אנשים, תצטרכו להצטרף להרבה “מופעים” שונים, כלומר ליצור הרבה חשבונות נפרדים.

2 הפלטפורמות החברתיות האלו, אומנם בעלות מיליון או 2 מיליון משתמשים, אבל אלו מספרים קטנים לעומת פייסבוק.

כאן בא לידי ביטוי היתרון של להיות פלטפורמה “מיינסטירמית וחופשית” כמו פייסבוק, על אף יתרונות האבטחה והפרטיות שמציגות הפלטפורמות הנ”ל.

כש-Vero ב-Minds שלך

בדומה לאינסטגרם, Vero (“אמת” באיטלקית) היא אפליקציה חברתית ששמה בפרונט הפיד בעיקר תמונות וקטעי וידאו, ומאפשרת למשתמש בה “להיות עצמו” ולהתאים אישית את התכנים בו הוא צופה.

היתרונות המבדילים את Vero מהמתחרות הם: פשטות, קנייה ישירה דרך הפלטפורמה וגם קטלוג: Vero מקטלגת את הדפים והאנשים שאתם עוקבים אחריהם ל”אוספים”, על פי תאריכים ולפי סוג הפוסט (תמונה, וידאו וכו’) ומאפשרת לכם לחזור אליהם מאוחר יותר.

בנוסף, Vero מאפשרת לך לדעת מי מבין החברים משתמש באפליקציה וגם למיין אותם לשלוש קבוצות/”לופים”: מכרים, חברים וחברים טובים. הדבר בא לידי ביטוי כשאתם מפרסמים תוכן – אתם יכולים להחליט מי מבין 3 הקבוצות ייחשף לפוסט ששמתם. Vero כיום היא אפליקציה חינמית אבל לאחרונה הוציאה הודעה שבקרוב השימוש בה יהיה כרוך בתשלום, והמיליון הראשונים שכבר הורידו אותה הרוויחו אותה לכל החיים בחינם. נושא החיוב העתידי הוא כנראה שיכריע את עתיד Vero.




ל-Minds, כמו ורו, כבר מילוני יוזרים. Minds היא פלטפורמה חברתית המאפשרת לכם לנהל בלוג פרטי/ערוץ משלכם וליצור קשר עם אנשים בעלי אינטרסים ותחומי עניין משותפים, בדגש על נושא הפרטיות בדומה ל-MeWE.

מה שמבדיל אותה הוא ש-Minds עושה שימוש נרחב בהאשטאגים, כך שתוכלו לראות ולסנן רק את את התוכן ואת הנושאים שבא לכם לראות. בנוסף, הצ’אט החי ב-Minds דומה לזה של פייסבוק, רק שבו תוכלו לאבטח את הצ’אט בסיסמה נפרדת נוספת מסיסמת ההתחברות.

מהפכה חברתית בבלוקצ’יין?

כמו פייסבוק, כל טרנד מתחיל ברעיון וצורך. בלוקצ’יין מאפשרת את כל מה שהרשתות החדשות מנסות להשיג ולקדם: בסיס נתונים ציבורי גדול, מבוזר מוצפן ומאובטח המאחסן נתונים, לצורך העניין, יוזרים.

בהקשר של פייסבוק ורשתות חברתיות, השוני הוא הפוטנציאל הקיים בכך – תחשבו שהייתם מקבלים כסף בכל פעם שהייתם מעלים פוסט לפייסבוק, מגניב לא? כיום אי אפשר לדעת מה בדיוק צופן העתיד כי זה עדיין תחום חדש יחסית,

אבל כבר היום, יש מספיק רשתות חברתיות מבוססות בלוקצ’יין המציעות לכם תשלום על התוכן שיצרתם, אחת מהן היא Steemit, בה תוכלו לפרסם תוכן ולהצביע על תוכן ומאמרים שאהבתם.

כסף, מיינסטרים וסושיאל – הדור הבא

צוקברג טען עוד בהתחלה: ” המטרה שלי אף פעם לא הייתה שפייסבוק תהיה מגניבה”.

הרשתות והפלטפורמות החברתיות החדשות הסיקו מסקנות, ראו מה עובד ושמות כעת פוקוס על נושאים כמו אבטחה ופרטיות, תוכן מגוון/ממוקד ופיצ’רים מגניבים. המכשול העיקרי שלהן הוא הגדלת כמות המשתמשים, ומעטות הרשתות שיש להן מיליוני יוזרים. בדרך כלל זה בגלל מכשולים והגנות שהן בחרו לשים העובדות הפוך ממה שהן תכננו: צ”אט פרטי סבבה… אבל איך מגיעים לאנשים ככה?

בסופו של דבר, זו בחירה חופשית שלכם, וכל עוד הרשתות חינמיות אנשים ינסו יותר אופציות חדשות.

אז נכון, פייסבוק וטוויטר למשל, מעמיסות עליכם תוכן פרסומי, אבל הן גם חופשיות וקלות לשימוש.

סקרנים לעוד? חזרו לבלוג שלנו למאמרים נוספים >>

https://goo.gl/kH8msA

למעלה

מה נוכל לעזור לך למצוא?

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חכו רגע, יש לנו עוד נושאים שיכולים לעניין אתכם!

פרסמו אצלנו >
נגישות